mandag 13. oktober 2008

Seks ord - ikke mer, ikke mindre




Les om mikronoveller i Aftenposten her


En mikronovelle er en novelle som bare består av seks ord. Da jeg først leste at vi skulle prøve å skrive vår egen mikronovelle, synes jeg det virket litt rart, men etter å ha lært mer om sjangeren og lest noen eksempler virket det ganske interessant. Jeg har aldri prøvd å skrive denne type novelle før, men det var faktisk ganske gøy! Det er litt vanskelig å få brukt nøyaktig seks ord, ikke flere eller færre, men det er overraskende hvor mange setninger man egentlig kommer på når man er i gang.


Jeg har forsøkt å skrive en mikronovelle, og da jeg først kom i gang ble det visst ganske mange:P

"Sammen på en øde øy - alene."
"Men minnene vil jeg alltid ha..."
"I morgen får du nye sjanser"
"Tenker på deg - hver eneste dag.."
"Du gjør meg alltid glad - takk."
"Jeg skal være der for deg."
"Jeg elsker å høre deg le."

1 kommentar:

LK sa...

Fint! Det er egentlig ganske fascinerende at seks små ord kan si så mye? Jeg liker også at hver enkelt leser kan legge det han/hun vil inn i novellen. Jeg vil vel egentlig tro at ikke to leseropplevelser/tolkninger vil bli like.