mandag 13. april 2009

Gamle minner

I veldig mange år av livet mitt har jeg skrevet dagbok. Jeg begynte vel i 2. klasse, og har skrevet jevnt gjennom nesten hele resten av barneskolen (ikke hver dag selvfølgelig, men det er ikke få bøker jeg har om mine dager som 7, 8, 9, 10 og 11-åring, om ikke enda lenger.)
Det er utrolig koselig å ta fram igjen bøkene og lese dem, og ikke minst morsomt! De bringer fram masse minner, og episoder jeg helt hadde glem. Hadde jeg skrevet dagbok nå i dag hadde det nok stått litt mer kompliserte ting der, kan man si. Jeg hadde nok skrevet om litt mer interessante ting enn "I dag var jeg og Mina på stranda. Vi bygde et sandslott som Henrik og Fredrik ødla." eller "I dag hadde vi grøt til frokost." Som de fleste barn som skrev dagbok, skrev jeg nok mye rart ja. "I morgen skall jeg besøke noen som jeg nesten ikke kjenner." "I dag lekte vi at Marie og Kristina hadde brokket beinet. Det var gøi!" "I dag har jeg og familien min vært på sykkeltur. Det tordnet og lynte. Det var ikke gøi."
Kanskje ikke så interessant for andre å høre om hva jeg fordrev mine dager i 2. klasse med:p Men som sagt bringer det fram mange minner. Jeg og søsteren min lo oss i hjel i går da vi leste om noen såper vi hadde fått av mamma. Søsteren min hadde fått en såpe formet som en hest, mens jeg fikk en kusåpe. Jeg må nok si jeg var litt misunnelig på henne, og lot dette gå utover dagboken min. "Marie sin hestesåpe var mye finere enn min. Min var kjempestygg." However (hva heter det ordet på norsk?:p) tror jeg fikk litt dårlig samvittighet, så jeg klusset over mine slemme ord om kuen min og skrev heller "Kuen var kjempefin. Tusen takk, mamma."

Vel! Jeg får gå tilbake til dagboklesningen min! Og så skal jeg nyte den siste kvelden av påskeferien...i morgen begynner skolen for fullt igjen. Håper alle har hatt en gøi ferie!!

Ingen kommentarer: